ابر مالیکولی منتشر شده از طریق خود مونتاژ مبتنی بر هماهنگی فلزی می شود

صفحات فلزی تهیه شده از طریق خودآزمایی مبتنی بر هماهنگی به دلیل طرح سه بعدی و ماهیت حفره ای مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. ساخت مواد منعکس کننده نور با استفاده از فلزات به عنوان یک سطح نیز به دلیل داشتن Modularity خوب آنها در ویژگی های فوتوفیزیکی، که باعث کاربردهای ظهور در زمینه های متنوعی از جمله سنجش، داروهای که از موجودات زنده استحصال می شود و در عملیه های تجزیه و تحلیل مورد توجه قرار گرفته است.
با این حال، قدرت لومینسانس لومینوفورهای معمولی به طور قابل ملاحظه در حالت کل کاهش می‌یابد زیرا آنها با خاموش شدن ناشی از تجمع (ACQ) مواجه می‌شوند. بنابراین، ساخت فلزات که ازسطح خود انعکاس کننده نور با لومینسانس که قدرت بالا در حالت های مختلف فیزیکی باشد کاملاً یک چالش است.
در سال 2001 ، گروهی پدیده انتشار ناشی از تجمع (AIE) را کشف کردند که برخی از مواد غیر نورانی یا انتشار دهنده ضعیف در حالت مالیکولی به حالت تجمع و بسیار پراکنده هستند. میکانیزم اساسی حسابداری برای اثر AIE به عنوان محدودیت حرکات داخل مالیکولی فاش شد. تا اکنون، AIE بیش از 20 سال است که یک زمینه تحقیقاتی امیدوار کننده بوده است و فرصتی جدید برای ساخت فلزهای که منعکس کننده نور را از سطح خود با قدرت لومینسانس بالا به ارمغان می‌آورد.
در یک بررسی اخیر که در مجله National Science Review منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه شانگهای جیائو تانگ در شانگهای چین و دانشگاه یوتا در سالت لیک سیتی، ایالات متحده، آخرین پیشرفت‌های موجود در تولید فلزات خود ساخته انتشار کننده نور خلاصه می شوند.
دانشمندان استراتیژی هایی را برای طراحی فلزی که منعکس کننده نور از سطح خود است مورد تحقیق بیشتر قرار داده است. ساختاری فلزات فعال AIE نشان می‌دهند که AIE ، یک پدیده فوتوفیزیکی جدید است.

مطالعات در مورد فلزات منعکس کننده نور ناشی از استفاده از مالیکولهای سخت عضوی به عنوان عناصر سازنده خودآزمایی ترتیب گردیده است. بسیاری از این مالیکولها شامل سیستم‌های بزرگ متصل هستند و ذاتاً از نظر جسمی و از نظر عکس، فعال هستند. بنابراین ویژگی‌های منعکس کننده نور را به SCC منتقل می‌کنند. تا به امروز، محققان از لومینوفورها به عنوان بلوک های سازنده پ یا مالیکول‌ها در داخل حفره فلزات استفاده کرده اند.
اولین تلاش برای بررسی رفتار AIE در فلزات در سال 2015 منجر به ایجاد کلاس جدیدی از AIE فعال با قدرت لومینسانس بالا در هر دو محلول رقیق و در حالت های غلیظ شده شده است، در نتیجه فاصله بین AIE و ACQ را پر می کند. این دو پدیده فوتوفیزیکی غالباً با یکدیگر مخالف تلقی می شوند.
“استفاده از جن های AIE با خواصی مانند جذب چند فوتونی ، انتشار قرمز / نزدیک قرمز ، انحلالیت را  افزایش می‌دهد و زیست سازگاری – یعنی خصوصیات مطلوب تر از خواص گسترده ای که بر اساس TPE مورد مطالعه قرار می‌دهد.